• ჩვენ შესახებ
    1. გუნდი
    2. მეთოდოლოგია
    3. პერსონალური მონაცემების დაცვა
  • სარედაქციო კოდექსი
  • შესწორება/საჩივრები
  • პროექტის მხარდამჭერები
  • კონტაქტი
English Azərbaycan հայերեն Русский

Factcheck.ge

გადაამოწმე შენი ფაქტი
  • არჩევნები 2024 - კრიზისი
  • პერსონები
  • ვერდიქტები
    • სიმართლე
    • მეტწილად სიმართლე
    • ნახევრად სიმართლე
    • მეტწილად მცდარი
    • მცდარი
    • ტყუილი
    • მანიპულირება
    • ყალბი ამბავი
    • ვერდიქტის გარეშე
    • პოზიცია შეცვალა
    • პოზიცია არ შეუცვლია
    • პოზიცია ნაწილობრივ შეცვალა
    • სატირა
    • გაზეთი ფაქტ-მეტრი
  • რეგიონები
  • ყალბი ამბები
    • კლიმატის ცვლილება
    • როგორ არ მოვტყუვდეთ?
  • თემები
    • ეკონომიკა
    • სამართალი
    • პოლიტიკა
    • განათლება
    • ჯანდაცვა
  • სხვა
    • უკრაინა
    • დაპირებები
    • არჩევნები 2021
    • არჩევნები 2017
    • არჩევნები 2016
    • არჩევნები 2014
    • არჩევნები 2013
    • COVID-19
    • კოვიდვაქცინა
    • ფაქტ-მეტრი TV
პეტიცია განუბაჟებელი მინიმუმის გაზრდის მოთხოვნით

პეტიცია განუბაჟებელი მინიმუმის გაზრდის მოთხოვნით

სოციალურ ქსელში ბოლო დროს აქტიურად ვრცელდება პეტიცია, რომლითაც საზღვარგარეთიდან გამოწერილ ნივთებზე განბაჟების ზღვრის გაზრდას ითხოვენ.

01/12/2016
გაზეთი ფაქტ-მეტრი
გაზეთი ფაქტ-მეტრი
Facebook Linkedin Twitter Print

სოციალურ ქსელში ბოლო დროს აქტიურად ვრცელდება პეტიცია, რომლითაც საზღვარგარეთიდან გამოწერილ ნივთებზე განბაჟების ზღვრის გაზრდას ითხოვენ. აღნიშნული დოკუმენტი ვებგვერდ manifest.ge-ზე 2015 წლის 22 მარტს გამოქვეყნდა და დღეის მდგომარეობით 9 712 ადამიანი აწერს ხელს.

ცნობისთვის, დღეს საზღვარგარეთ ელექტრონულად შეძენილი და საქართველოში საფოსტო გზავნილის სახით იმპორტირებული ნებისმიერი ნივთი, რომლის ღირებულებაც 300 ლარს აღემატება, განბაჟებას ექვემდებარება, გარდა კანონმდებლობით გათვალისწინებული გამონაკლისი შემთხვევებისა. პეტიციის ავტორები ამ ზღვარის 1500 ლარამდე აწევას ითხოვენ.

დოკუმენტის მიხედვით, დღეს არსებული საბაჟო ტარიფი ხელს უშლის მცირე ბიზნესის განვითარებას, რადგან მიზერული რაოდენობის საქონლის შემოტანის შემთხვევაშიც კი, მას ზომაზე მეტი ხარჯის გაწევა უწევს, რაც ზრდის როგორც პროდუქციის ხარჯს, ასევე ბიზნესის დაკარგვასთან დაკავშირებულ რისკებს.

პეტიციაში აღნიშნულია, რომ მოთხოვნა (300-ლარიანი ზღვარის აწევა) მცირე და საშუალო ბიზნესს არ დააზარალებს, რადგან ცალკეული ინდივიდების მიერ ერთჯერადად შემოტანილი საქონლის მოცულობა საკმაოდ მცირეა.

ეს პრობლემა განსაკუთრებით აქტუალური ლარის გაუფასურების შემდეგ გახდა. თუ ადრე $160-170-ის ღირებულების ნივთის გამოწერა იყო შესაძლებელი განბაჟების გარეშე, დღეს უკვე მყიდველს $120-ზე ძვირ ნივთზე გადასახადის გადახდა უწევს. მიუხედავად იმისა, რომ აღნიშნული პეტიცია ერთი წლის წინათ გამოქვეყნდა, ლარის გაუფასურება დღესაც გრძელდება. შესაბამისად, ეს პრობლემა კვლავ აქტუალურია.

როდესაც მოთხოვნილ ცვლილებებზე ვსაუბრობთ, აუცილებელია, განვიხილოთ, რა ეკონომიკური გავლენა შეიძლება ჰქონდეს მათ რეალურად განხორციელებას.

აღნიშნული ცვლილებების შემთხვევაში, სახელმწიფოს მოუწევს, უარი თქვას გარკვეული სახის შემოსავლებზე. საუბარია 300-1500 ლარამდე ღირებულების პროდუქტის გამოწერის შემთხვევაში მოქალაქეების მიერ იმპორტის გადასახდელების (იმპორტისას გადახდილი დღგ, იმპორტის გადასახადი) სახით გადასახდელ თანხაზე. გარდა ამისა, 1500 ლარამდე გამოწერილი პროდუქციის გადასახდელებისგან განთავისუფლება ხელს შეუწყობს არალეგალური ბიზნესის მასშტაბის გაზრდას.

იმ შემთხვევაში, თუ ფიზიკური პირი ლეგალურად ეწევა სამეწარმეო საქმიანობას, მას 300 ლარამდე ღირებულების საქონელზეც უწევს იმპორტის გადასახდელების გადახდა, როდესაც პროდუქცია კომერციული მიზნებისთვის შემოაქვს. შესაბამისად, განსაბაჟებელი ნივთის მინიმალური ღირებულების ზღვრის გაზრდა, მცირე ბიზნესის მდგომარეობას უკეთესობისკენ არ შეცვლის, რადგან, კანონის მიხედვით, მას ისედაც უწევს გადასახადის გადახდა. პირიქით, აღნიშნული ცვლილება შესაძლებელია, არალეგალური ბიზნესის წახალისების წყარო გახდეს. შესაბამისად, პეტიციით მოთხოვნილი ცვლილება არათანაბარ კონკურენტულ გარემოში აყენებს იმ მეწარმეებს, რომლებიც ბიზნესს ყველა კანონის დაცვით აკეთებენ.

მეორე მხრივ, თუ გავითვალისწინებთ დოლარის კურსით გამოწვეულ სხვაობებს, სამართლიანია, რომ აღნიშნული თანხა ლარის დევალვაციის პროპორციულად გაიზარდოს. თუმცა, თუ გადავხედავთ, როგორია პრაქტიკა ამ მიმართულებით ევროპის ქვეყნებში, ვნახავთ, რომ საქართველოში დღეს არსებული კანონმდებლობა საკმაოდ ლოიალურია. მაგალითისთვის, თუ ევროკავშირის წევრი ქვეყნის მოქალაქე გარკვეული სახის პროდუქციას გამოიწერს ევროკავშირის არაწევრი ქვეყნიდან და საქონლის ღირებულება 10-22 ევროს აღემატება, ამ შემთხვევაში ხდება მისი დაბეგვრა დღგ-თი, ხოლო თუ 150 ევროს აღემატება - დამატებით საბაჟო გადასახადითაც. დაბეგვრის ტარიფი განსხვავებულია ქვეყნების მიხედვით.

საქართველოს კანონმდებლობის მიხედვით, იმისთვის, რომ კანონპროექტი პარლამენტში განსახილველად შევიდეს, აუცილებელია, წამოყენებულ ინიციატივას 30 000 ადამიანი აწერდეს ხელს. თუმცა, აღნიშნული პეტიციის შემთხვევაში საჭირო ხელმოწერების რაოდენობად პეტიციის ავტორებს სხვა რიცხვი აქვთ დასახელებული - 10 000.

დეტალების დასაზუსტებლად ჩვენ პეტიციის ავტორებთან ვცადეთ დაკავშირება, თუმცა უშედეგოდ.

არსებული სიტუაციის გათვალისწინებით, იმისთვის, რომ მოქალაქეების მოთხოვნა და ქვეყანაში არსებული სავალუტო კრიზისი გარკვეულწილად მაინც იქნეს გათვალისწინებული, სწორი იქნება, თუ დღეს არსებული 300-ლარიანი დასაბეგრი ზღვარი, ლარის დევალვაციის პროპორციულად გაიზრდება.

ანი ნადირაშვილი
ანი ნადირაშვილი

ყველა სიახლე

  • უნგრეთთან სავაჭრო ბრუნვა 14%-ით გაიზარდა, Wizz Air საქართველოში ნომერ პირველი ავიახაზებია

    უნგრეთთან სავაჭრო ბრუნვა 14%-ით გაიზარდა...

    მეტწილად სიმართლე
    განცხადება ზუსტია, მაგრამ საჭიროებს დამატებით ინფორმაციას ან/და განმარტებას
  • სამინისტროს საკასო შესრულება, წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, დაბალია, რადგან გასულ წელს ვერ  მოხერხდა „ოცნების ქალაქის“ მშენებლობის მეორე ეტაპის სამუშაოებზე კონტრაქტის გაფორმება

    სამინისტროს საკასო შესრულება, წინა წლის...

    ნახევრად სიმართლე
    განცხადება არის ნაწილობრივ ზუსტი, მაგრამ გამოტოვებულია დეტალები ან ზოგიერთი საკითხი კონტექსტს გარეშეა
  • 2022-2024 წლებში, სამი წლის განმავლობაში, საქართველოში 185 ათასით გაიზარდა დაქირავებით დასაქმებულთა რაოდენობა

    2022-2024 წლებში, სამი წლის განმავლობაში...

    მეტწილად მცდარი
    განცხადებაში არის სიმართლის ელემენტები, მაგრამ იგნორირებულია მნიშვნელოვანი ფაქტები, რასაც შეეძლო სხვა შთაბეჭდილების მოხდენა
IFCN -ის ვერიფიკაცია
EFCSN
საჯარო ინფორმაციის ბაზა
Factcheck.ge

ტელეფონი: +(995 32) 2 22 29 13

ელ. ფოსტა: [email protected]

ამ ვებგვერდზე გამოხატული შეხედულებები და მოსაზრებები ეკუთვნის Factcheck.ge-ს და არ წარმოადგენს პროექტის მხარდამჭერი ორგანიზაციების მოსაზრებებსა და შეხედულებებს.

Factcheck.ge

© 2025 | პერსონალური მონაცემების დაცვა