• ჩვენ შესახებ
    1. გუნდი
    2. მეთოდოლოგია
    3. პერსონალური მონაცემების დაცვა
  • სარედაქციო კოდექსი
  • შესწორება/საჩივრები
  • პროექტის მხარდამჭერები
  • კონტაქტი
English Azərbaycan հայերեն Русский

Factcheck.ge

გადაამოწმე შენი ფაქტი
  • არჩევნები 2024 - კრიზისი
  • პერსონები
  • ვერდიქტები
    • სიმართლე
    • მეტწილად სიმართლე
    • ნახევრად სიმართლე
    • მეტწილად მცდარი
    • მცდარი
    • ტყუილი
    • მანიპულირება
    • ყალბი ამბავი
    • ვერდიქტის გარეშე
    • პოზიცია შეცვალა
    • პოზიცია არ შეუცვლია
    • პოზიცია ნაწილობრივ შეცვალა
    • სატირა
    • გაზეთი ფაქტ-მეტრი
  • რეგიონები
  • ყალბი ამბები
    • კლიმატის ცვლილება
    • როგორ არ მოვტყუვდეთ?
  • თემები
    • ეკონომიკა
    • სამართალი
    • პოლიტიკა
    • განათლება
    • ჯანდაცვა
  • სხვა
    • უკრაინა
    • დაპირებები
    • არჩევნები 2021
    • არჩევნები 2017
    • არჩევნები 2016
    • არჩევნები 2014
    • არჩევნები 2013
    • COVID-19
    • კოვიდვაქცინა
    • ფაქტ-მეტრი TV
შეუძლიათ თუ არა მობილური ტელეფონის აბონენტებს სპეციალური კოდის მეშვეობით გაარკვიონ, ისმინება თუ არა მათი ტელეფონი?

შეუძლიათ თუ არა მობილური ტელეფონის აბონენტებს სპეციალური კოდის მეშვეობით გაარკვიონ, ისმინება თუ არა მათი ტელეფონი?

ვერდიქტი: ყალბი ამბავი

20/09/2021
ყალბი ამბავი
ყალბი ამბავი
Facebook Linkedin Twitter Print

სოციალურ ქსელში ვირუსულად ვრცელდება ვიდეო-მასალა, რომელშიც Facebook-მომხმარებელი აცხადებს, რომ მობილურ ტელეფონზე სხვადასხვა კოდის აკრეფის შემთხვევაში, შესაძლებელია იმის დადგენა, ისმინება, თუ - არა აბონენტის ნომერი და ამასთან, თუ რომელი ნომრიდან უსმენენ მას. Facebook-პოსტს 30 ათასზე მეტი ნახვა და ათასობით გაზიარება აქვს.

გავრცელებულ ვიდეო-მასალაში სოციალური ქსელის მომხმარებელი ამტკიცებს, რომ იმის დასადგენად, ისმინება, თუ - არა ტელეფონის ნომერი, აბონენტმა უნდა აკრიფოს კოდი: *#43#. ხოლო, იმის დასადგენად, თუ რომელი ნომრიდან ხდება მოსმენა, აბონენტმა უნდა აკრიფოს კოდი: *#62#. ამასთან, ვიდეო მასალაში გაჟღერებული კიდევ ერთი მტკიცების მიხედვით, ##2# კოდის გამოყენებით, აბონენტს შეუძლია საკუთარი ტელეფონის ნომერსა და იმ ნომერს შორის კავშირის გაწყვეტა, რომელიც მას უსმენდა. Facebook-ის აღნიშნული მომხმარებლის მტკიცებით, მან ამ ხერხით გაარკვია, რომ ტელეფონზე „უსმენდნენ“ ნომრიდან: 577 708 011. მოგვიანებით კი, ვიდეოს ავტორმა აღნიშნული ტელეფონის ნომერი „მობილურის ნომრების ბაზის“ აპლიკაციის მეშვეობით გადაამოწმა და აღმოაჩინა, რომ ბაზაში ნომერი დამახსოვრებული იყო სახელით - „მისმენს/მოსმენა“.

„ფაქტ-მეტრი“ დაინტერესდა, თუ რამდენად შეესაბამება აღნიშნული ინფორმაცია სინამდვილეს და ინფორმაციის გადამოწმების მიზნით კომპანია ჯეოსელს დაუკავშირდა. ჯეოსელის წარმომადგენლის თანახმად, *#62# კოდის მეშვეობით აბონენტებს ზარის გადამისამართების მომსახურების ჩართვა შეუძლიათ (აბონენტებს შემოსული ზარების სხვა ნომერზე გადამისამართება მაშინ შეუძლიათ, როდესაც რაიმე მიზეზით საკუთარ მობილურ ტელეფონს ვერ იყენებენ), ხოლო ნომერი, რომელიც ამ დროს ჩნდება, ე.წ. სისტემური ნომერია, რომელიც „გამოტოვებული ზარებისა“ და „ხაზზე ვარ“ სერვისების დროს სადგურზე სწორი გადამისამართებისთვის გამოიყენება. შესაბამისად, ვიდეოს ავტორის მიერ დასახელებული ნომერი 577 708 011, კომპანია ჯეოსელის ე.წ. სისტემური ნომერია, რომელსაც კომპანია საკუთარი აბონენტებისთვის სხვადასხვა სერვისის მისაწოდებლად იყენებს.

აღსანიშნავია, რომ მსგავსი ცნობები იმის შესახებ, რომ *#21# კოდის მეშვეობით შესაძლებელია იმის დადგენა, ისმინება, თუ - არა ტელეფონის ნომერი, საერთაშორისო მასშტაბით არის გავრცელებული, რაზეც ფაქტების გადამმოწმებლები ადრეც მუშაობდნენ. მათ მიერ მოპოვებული ინფორმაციით, ზარის გადამისამართების მომსახურების მოსმენებთან დაკავშირება სრულიად არარელევანტურია. მომსახურების ფუნქციების გამააქტიურებელ კოდებს კი სხვადასხვა დანიშნულება აქვთ, მათ შორის, მოწყობილობის შესახებ დამატებითი ინფორმაციის წარმოდგენა, დაფარული მენიუს ჩვენება და ა.შ.

რაც შეეხება „ნომრების ბაზის“ აპლიკაციას, აღნიშნულ ონლაინ რესურსზე წვდომა ყველა დაინტერესებულ პირს აქვს და მასში ნომრებს სახელები იმის მიხედვით აქვს მინიჭებული, როგორც ეს აპლიკაციის მომხმარებლების მოწყობილობებში ფიქსირდება.

---------------------------------------------------------------------------------------------

სტატია Facebook-ის ფაქტების გადამოწმების პროგრამის ფარგლებში მომზადდა. ვერდიქტიდან გამომდინარე, Facebook-მა შესაძლოა სხვადასხვა შეზღუდვა აამოქმედოს - შესაბამისი ინფორმაცია იხილეთ ამ ბმულზე. მასალის შესწორებისა და ვერდიქტის გასაჩივრების შესახებ ინფორმაცია იხილეთ ამ ბმულზე.

თეგები:
აპლიკაცია
მოსმენა
ფაქტ-მეტრი
ფაქტ-მეტრი

ყველა სიახლე

  • უნგრეთთან სავაჭრო ბრუნვა 14%-ით გაიზარდა, Wizz Air საქართველოში ნომერ პირველი ავიახაზებია

    უნგრეთთან სავაჭრო ბრუნვა 14%-ით გაიზარდა...

    მეტწილად სიმართლე
    განცხადება ზუსტია, მაგრამ საჭიროებს დამატებით ინფორმაციას ან/და განმარტებას
  • სამინისტროს საკასო შესრულება, წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, დაბალია, რადგან გასულ წელს ვერ  მოხერხდა „ოცნების ქალაქის“ მშენებლობის მეორე ეტაპის სამუშაოებზე კონტრაქტის გაფორმება

    სამინისტროს საკასო შესრულება, წინა წლის...

    ნახევრად სიმართლე
    განცხადება არის ნაწილობრივ ზუსტი, მაგრამ გამოტოვებულია დეტალები ან ზოგიერთი საკითხი კონტექსტს გარეშეა
  • 2022-2024 წლებში, სამი წლის განმავლობაში, საქართველოში 185 ათასით გაიზარდა დაქირავებით დასაქმებულთა რაოდენობა

    2022-2024 წლებში, სამი წლის განმავლობაში...

    მეტწილად მცდარი
    განცხადებაში არის სიმართლის ელემენტები, მაგრამ იგნორირებულია მნიშვნელოვანი ფაქტები, რასაც შეეძლო სხვა შთაბეჭდილების მოხდენა
IFCN -ის ვერიფიკაცია
EFCSN
საჯარო ინფორმაციის ბაზა
Factcheck.ge

ტელეფონი: +(995 32) 2 22 29 13

ელ. ფოსტა: [email protected]

ამ ვებგვერდზე გამოხატული შეხედულებები და მოსაზრებები ეკუთვნის Factcheck.ge-ს და არ წარმოადგენს პროექტის მხარდამჭერი ორგანიზაციების მოსაზრებებსა და შეხედულებებს.

Factcheck.ge

© 2025 | პერსონალური მონაცემების დაცვა