როგორ აფასებს ქვეყანაში მიმდინარე მოვლენებს გორის საკრებულოს თავმჯდომარე დავით რაზმაძე

გორის საკრებულოს თავმჯდომარემ „ფაქტ-მეტრის“ კითხვებს უპასუხა.

ქვეყანაში განვითარებული პოლიტიკური პროცესების და ევროპასთან ინტეგრაციის შესაძლებლობებზე აქტიური განხილვები რეგიონებშიც მიმდინარეობს. შიდა ქართლში მედია და არასამთავრობო ორგანიზაციები მუშაობის საგანგებო რეჟიმზე გადადიან და აცხადებენ, რომ თითოეულ ბენეფიციარამდე დღევანდელი ვითარების შესახებ ინფორმაციის მიტანა და არსებული საფრთხეების გააზრება სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია. ბოლო დღეებში განსაკუთრებული აქცენტები კეთდება „უცხოური გავლენის გამჭვირვალობის შესახებ“ კანონპროექტის შესახებ. რას ფიქრობენ და როგორ აფასებენ განვითარებულ მოვლენებს მმართველი გუნდის რეგიონულ ოფისებსა და მუნიციპალიტეტებში, ამასთან დაკავშირებით „ფაქტ-მეტრი“ გორის მუნიციპალიტეტის საკრებულოს თავმჯდომარე, დავით რაზმაძეს ესაუბრა.

- ბატონო დათო, პირველ რიგში, მინდა გთხოვოთ დღევანდელი ვითარების შეფასება, როგორც რეგიონში ისე ზოგადად ქვეყანაში, მიმდინარე პოლიტიკური პროცესების ფონზე, რას იტყვით, რა ხდება დღეს ქვეყანაში?

- დავიწყებ მუნიციპალიტეტებიდან, მიდის იმ პროექტების შესრულება, რომელიც დავგეგმეთ და ბიუჯეტში გვაქვს გათვალისწინებული. მიდის იმ პროგრამებით მუშაობა, რომელიც მიიღო საკრებულომ მერიასთან ერთად,. რაც შეეხება მთლიანად ქვეყნის მასშტაბით არსებულ ვითარებას, ანალოგიურად იქაც არის ეკონომიკური სერიოზული წინსვლები, მით უმეტეს ამ საშინელი ომის ფონზე, რომელიც ოკუპანტის მიერ მიმდინარეობს ჩვენს მოძმე უკრაინაში, ააოხრეს მთელი უკრაინა. ეს მთელ სამყაროს ხელს უშლის, მაგრამ მადლობა ღმერთს, ჩვენთან გამოინახა ის ძალები, რომელიც ქვეყანას საშუალებას აძლევს წინ წავიდეს. რაც შეეხება პოლიტიკურ სიტუაციას, რაღაც ფორმით დაძაბულობა იგრძნობა. მე, როგორც სახელმწიფო პარტიის წარმომადგენელი ვიტყოდი, რომ ვერანაირ გამართლებას ვერ ვუძებნი ამ შემთხვევაში ჩვენს ოპონენტებს, განსაკუთრებით იმ რადიკალურად მოაზროვნე პარტიებს, რომლებსაც საერთოდ არ აინტერესებთ ჩვენი მოსახლეობის აზრი, გადაწყვეტილება, მათი ცხოვრება. მათი მიზანია, ხელისუფლება ხელში ჩაიგდონ.

- აქვე ჩაგეკითხებით, რადგან მუნიციპალიტეტებიდან დაიწყეთ. თქვენ ახსენეთ, რომ პროექტების შესრულება გეგმის მიხედვით მიმდინარეობს, თუმცა არ უნდა დაგვავიწყდეს, რომ გორი-კასპის ოლქს მაჟორიტარი აღარ ჰყავს. ის დაპირებები, რაც გაიცა საპარლამენტო არჩევნების წინ კანდიდატის მიერ, ფაქტობრივად ვერ სრულდება. ფიქრობთ, თუ - არა, რომ მოსახლეობა იმედგაცრუებული და მოტყუებულია?

- საერთოდ სიტუაცია შეიცვალა, ზოგადად, ვფიქრობ რომ გუნდმა, რომელსაც ყოფილი პარლამენტის წევრი, გიორგი ხოჯევანიშვილი ბოლოს წარმოადგენდა, არასწორი პოლიტიკური გზა აირჩია. საერთოდ ერთი რამე არსებობს, გუნდის გარეშე ვერც ერთი პიროვნება ვერ აკეთებს იმ დიდ საქმეს, რომელსაც ამომრჩეველს ჰპირდება. ამასთან, ქვეყნის მოსახლეობასა და მათ ინტერესებზე ამ სახელისუფლებო გუნდთან ერთად მუშაობა, ძალიან დიდი კომფორტია. რადგან მოსახლეობასთან რჩები პირნათელი და ასრულებ გაცემულ დაპირებებს.

- ანუ „ქართული ოცნება“ იღებს პასუხისმგებლობას იმ გაცემულ დაპირებებზე, რაც იყო საპარლამენტო არჩევნებამდე და ისედაც სრულდება გიორგი ხოჯევანიშვილის გარეშე?

- გამიჭირდება დეტალებში გახსენება, მაგრამ მე ერთ რამეს ვიტყვი, არასოდეს ერთი პიროვნების იმედზე „ქართული ოცნება“ არ რჩება, როგორი ძლიერიც არ უნდა იყოს პიროვნება. „ქართული ოცნება“ პერმანენტულად, 2020 წლის არჩევნებამდე გაცემულ დაპირებებს ასრულებს და ვფიქრობ, რომ დიდ ზეგავლენას ერთი კაცის ყოფნა-არყოფნა ორი დიდი ოლქის, კასპისა და გორის ამომრჩეველზე ნამდვილად ვერ მოახდენს. დაპირებები, რომელიც გასცა გუნდმა ასრულებს კიდეც.

- ამჟამად ხოჯევანიშვილის ადგილმონაცვლეზე თუ მიდის გუნდში მსჯელობა, მათ შორის, სავარაუდო კანდიდატების საკითხიც თუ განიხილება?

- შუალედური არჩევნები შემოდგომისთვის ჩაინიშნება და მოხდება გორი-კასპის მაჟორიტარის არჩევა. რაც შეეხება კანდიდატებს, ჯერ არ ყოფილა ამაზე პირადად ჩემთან კონსულტაციები, სხვათა შორის, ჩემზეც გავრცელდა რაღაც ინფორმაცია, თითქოს მაჟორიტარობა მინდოდა, რაც სიმართლეს არ შეესაბამება.

- შემოთავაზების შემთხვევაში უარს იტყვით?

- რა თქმა უნდა.

- ბატონო დავით, ჩვენი საუბარი მინდა ქვეყნის ევროპული მომავლის თემით გავაგრძელოთ და შევაფასოთ ევროსაბჭოსგან მიღებული რეკომენდაციების შესრულების საკითხი, რომელიც კანდიდატის სტატუსის მისაღებად აუცილებელია. თქვენი აზრით, ამ პირობებში, რაც დღეს ქვეყანაში ხდება, შესაძლებელია, თუ - არა დარჩენილი პუნქტების შესრულება? მათ შორის დეპოლარიზაცია როგორ წარმოგიდგენიათ?

- ყველაზე მეტად მაშინებს დეპოლარიზაციის საკითხი, მე არ მაქვს გორის ოპოზიციაზე საუბარი, რომ გითხრათ დღე და ღამე ერთად ვმუშაობთ-თქო, ტყუილი იქნება, მაგრამ ბევრ საკითხზე საერთო ენას ვნახულობთ. გორი პატარა ქალაქია და ერთმანეთს ვიცნობთ. ამომრჩევლის ნებიდან გამომდინარე, ოპოზიცია რაღაცას ითვალისწინებს. მაგრამ ცენტრალური ხელისუფლება, ყველანაირად ცდილობს ამ პოლარიზაციის აღმოფხვრას. რაც შეეხება თორმეტ პუნქტს, რომელსაც ევროსაბჭოს რეკომენდაციები მოიცავს, ვფიქრობ, რეკომენდაცია ყველა შესრულდება და წლის ბოლოს საქართველო ევროკავშირის კანდიდატი ქვეყანა იქნება.

- იმ თორმეტ პუნქტში ერთ-ერთი მედიის თავისუფლება და სამოქალაქო საზოგადოების ჩართულობის გაზრდაა, რასაც „ხალხის ძალის“ სახელით წარმოდგენილი კანონპროექტი პირდაპირ ეწინააღმდეგება, ამ კანონპროექტის დამტკიცების შემთხვევაში, ქვეყნის საგარეო კურსთან მიმართებით, ვერანაირ საფრთხეს ვერ ხედავთ?

- „ქართული ოცნება“ მოსვლის დღიდან ღიაა და არ ერევა არანაირ კერძო სექტორის საქმიანობაში. პირიქით, ამ კანონით გამჭვირვალობას ეწყობა ხელი და მოსახლეობას აქვს უფლება იცოდეს, რომელი ორგანიზაცია თუ სუბიექტი საიდან ფინანსდება. მე მაქვს სერიოზული ეჭვი, რომ რიგი ორგანიზაციები ბუფერულად იყენებენ სხვადასხვა ფონდებს და რუსეთიდან ფინანსდებიან.

- მათ შორის, ჩვენს რეგიონშიც არიან ასეთები?

- რა თქმა უნდა ჩვენს რეგიონშიც.

- შეგიძლიათ დაასახელოთ რამდენიმე მაინც?

- არა, მე ამაზე ჩემი ეჭვი გამაჩნია. არ მიყვარს, როდესაც ხელში არ მიჭირავს რაიმე დამასაბუთებელი და ისე გავაჟღერო ვინმეს სახელი, მაგრამ ეს გონივრული ეჭვი ნამდვილად არსებობს.

- თქვენ ამბობთ, რომ ამ კანონპროექტის შემუშავების საჭიროება გამოიწვია რუსეთის მიერ მართული ორგანიზაციების ბოლო დროს მომრავლებამ. როგორ წარმოგიდგენიათ ამ კანონის ძალაში შესვლის შემდეგ, რა ვითარება იქნება სამოქალაქო საზოგადოებასთან, მედიასთან მიმართებით და ზოგადად ქვეყანაში, მაგალითად ერთი წლის თავზე?

- მე ვფიქრობ ამ ფორმას, რაც არის შემუშავებული პარლამენტში, არავინ უნდა გაექცეს, ეს უნდა იყოს გამჭვირვალე პროცესი. თუ დავინახავთ, რომ ვინმე, ამ შემთხვევაში მტრულად განწყობილი ქვეყნის და მის მიერ დაარსებული ხელოვნური ფონდებისგან ფინანსდება, მაშინ შესაბამისი ზომები უნდა მიიღოს სახელმწიფომ. აქ საუბარი არაა ისეთი სერიოზულ ფონდებზე, როგორიცაა მაგალითად USAID, რომელიც გამჭვირვალეა, მისი ბიუჯეტით და საქმიანობითა და რომელსაც მთავრობის ჩართულობით, მნიშვნელოვანი პროექტები აქვს განხორციელებული.

- არა მხოლოდ პროექტები. ალბათ დამეთანხმებით, საშემოსავლო გადასახადის საკმაოდ დიდი ნაწილი შედის ბიუჯეტში სწორედ არასამთავრობო ორგანიზაციების მხრიდან. არ გეჩვენებათ, რომ ეს ყველაფერი სუს-ის გასაკეთებელია და რეალურად სხვა მიზნები აქვს ამ კანონპროექტს?

- სახელმწიფოს უშიშროების სამსახური, როდესაც ამაზე მუშაობას დაიწყებს, იქ ყველა ეს რადიკალური ორგანიზაცია მათთან მიბმული არასამთავრობოები, უკვე სხვა ფორმით გამოვლინდებიან, ამას კანონის დარღვევად ჩათვლიან, მაგრამ როდესაც ეს კანონი იქნება მიღებული, შემდეგ უკვე ჩემი აზრით, სადამსჯელო ღონისძიებაზე პრობლემა აღარ იქნება.

მე არ მახსოვს, მედიისთვის ან არასამთავრობო ორგანიზაციებისთვის, 2012 წლიდან დღემდე, რაიმე ხელის შეშლას ჰქონოდა ადგილი.

- რეგიონის მაგალითზე რა შეგიძლიათ გაიხსენოთ, ევროკავშირის ჩართულობით და მხარდაჭერით, რა მნიშვნელოვანი პროექტების განხორციელება გახდა შესაძლებელი ბოლო წლების მანძილზე?

- ევროკავშირის გრანტი, რომელიც 600 ათას ევროს შეადგენდა ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი იყო ჩვენს მუნიციპალიტეტში. ამ პროექტის ხელმძღვანელები იყვნენ ჩამოსულები პოლონეთიდან და აღფრთოვანებულები დარჩნენ ამ თანადაფინანსებაში მუნიციპალიტეტის როლითაც. საკმაოდ სერიოზული პროექტი განხორციელდა, ლომჭაბუკის მიმდებარე ტერიტორიის მოწყობა, კულტურული მემკვიდრეობის მქონე „ძველი ხიდის“ სარეაბილიტაციო სამუშაოები. ასევე იაპონიის საელჩოს გრანტები, რომლითაც ტექნიკა შეიძინა მუნიციპალიტეტმა. მუნიციპალიტეტი აქტიურად მონაწილეობს შესაბამის თანადაფინანსების პროგრამებში, გრანტებში, რაც სწორედ მუნიციპალიტეტის განვითარებისკენაა მიმართული.

- ბატონო დათო, თქვენ იმედს გამოთქვამთ, რომ წლის ბოლოს ქვეყანას ევროკავშირის კანდიდატის სტატუსი ექნება, ფიქრობთ, რომ ამ კანონის მიღებით ევროკავშირში კანდიდატის სტატუსს მოგვცემენ?

- ამ კანონმა ხელი არ უნდა შეუშალოს. კანონი იწერებოდა მხოლოდ გარკვეული ფენისთვის ეს ოდითგან მოდის. წინა ხელისუფლებისთვის კანონი არ არსებობდა. როდესაც პირველი პირი და თითოეული მოქალაქე კანონს დაექვემდებარება, რატომ ვიღებთ ამ კანონს, აზრი აღარ დაიბადება.

- ევროპის არც ერთ ქვეყანას არ აქვს მსგავსი კანონი, ამაზე რას ფიქრობთ?

- დღევანდელმა სიტუაციამ და რუსეთის აქტიურმა ჩარევამ, ჩვენს შიდა საქმეებში ბევრი საფრთხე გააჩინა. წინა ხელისუფლებამ უამრავი სტრატეგიული ობიექტები მიჰყიდა მათ, რუსეთი ადრეც ცდილობდა და გამოიყენა კიდეც იარაღად ეს ყველაფერი. ფინანსურადაც უამრავ ცუდს ჩადის. მართვის ბერკეტები მათ ხელში უჭირავთ. ნამდვილად ვერ ვიქნებით ჩვენ და ევროპის რომელიმე ქვეყანა, მაგალითად ბელგიასთან შედარებით, ერთნაირ პირობებში.

- თუ ასეთი ფაქტები რეალურად ხდებოდა, რატომ არ დაისაჯნენ ამ დრომდე ეს ადამიანები?

- ოპოზიცია არის მათზე ამოფარებული, რუსეთიდან მიღებულ თანხებზე. ის ჰუმანურობა, რასაც იჩენენ შესაბამისი ორგანოები, არ მიმაჩნია სწორად. უცხო ქვეყნის ვალუტით დაფინანსებულ პოლიტიკოსს არ უნდა ჰქონდეს პოლიტიკური მოღვაწეობის საშუალება.

- ბოლოს გკითხავთ თქვენ, როგორც ამ ქვეყნის მოქალაქეს, რა განცდა გაქვთ, როდესაც საქართველოში მოსახლეობის რაოდენობის 38%-ს რუსეთის მოქალაქეები შეადგენენ, ასევე რუსეთთან ფრენების აღდგენის იდეაზეც საინტერესოა თქვენი შეფასება.

- დავით რაზმაძეს, რომ არ სჭირდება ფრენების აღდგენა, სჭირდება იმ 800 ათას კაცს, რომელსაც ორმაგი მოქალაქეობა აქვს. კარგი იქნება, რომ მათ ჩვენს ქვეყანაში აწარმოონ ბიზნესი, კარგად იცხოვრონ, მაგრამ არ არის ეს ცხოვრება ასე მოწყობილი. ასეთი მასიური შემოდინება, რომ არის ესეც არ მსიამოვნებს. ქვეყანამ, რომელმაც ჩემი ქვეყნის 20%-ის ოკუპაცია მოახდინა და ამის პროტესტს არ აკეთებს ის ხალხი, რომელიც ჩვენთან შემოდის, არ მიმაჩნია სწორად, ჩემთვის ეს ხალხი მიუღებელია. დღევანდელი პოლიტიკიდან გამომდინარე, მე ვფიქრობ რთული იქნება, რომ რუსი აღარ შემოვუშვათ საქართველოში. ამ მხრივ საფრთხეს მაინცდამაინც ვერ ვხედავ. ჩვენი შესაბამისი ორგანოები მუშაობენ, აკონტროლებენ, ვინც საშიშროებას უქმნის ქვეყანას. საფრთხეს რასაც ვხედავ არის ის, რომ ამას ბევრი მტრულად იყენებს, ხდება დაპირისპირება და შეურაცხყოფები.

საშინელი დიქტატორი, როცა აღარ იქნება და დალაგდება, როდესაც ჩვენ იმ 20%-ს დავიბრუნებთ, აღარ უნდა მოხდეს არანაირი შეჯახება. ამ პროცესში შესაბამისი ორგანოებიც უნდა იყვნენ ჩართულები.

რედაქტორის შენიშვნა: უცხოეთის გავლენის აგენტების შესახებ კანონთან დაკავშირებით რესპოდენტის მიერ გამოთქმულ მტკიცებებს „ფაქტ-მეტრი“ არ იზიარებს. სინამდვილეში, აღნიშნული კანონი ეწინააღმდეგება საქართველოს ევროპულ არჩევანს და მიზნად დასავლური ფონდებისგან დაფინანსებული ორგანიზაციების დისკრედიტაციას ისახავს. ბორელის განცხადებით, აღნიშნული კანონი ხელს შეუშლის კანდიდატის სტატუსის მიღებას.


პერსონები

მსგავსი სიახლეები

5325 - გადამოწმებული ფაქტი
გაზეთი ფაქტ-მეტრი
27%
სიმართლე
17%
ტყუილი
10%
მეტწილად სიმართლე
10%
ნახევრად სიმართლე
7%

ყველაზე კითხვადი